poniedziałek, 31 marca 2014

Śmierć.

"Czas śmierci jest bardzo ważny." Myślisz czasem o śmierci? Boisz się jej? 

Śmierć. 
Śmierć nie jest złem, a jedynie prawem obowiązującym cały rodzaj ludzki.

Śmierć.Myślę o niej czasami.
Bo..Zazwyczaj widmo śmierci sprawia, że bardziej szanujemy życie.
Jednak..Chcąc wielkie dokonać rzeczy, trzeba tak żyć, jakbyśmy nigdy nie mieli umierać.

Nie śmierci się boję, ale umierania.
Nie śmierci się boję, ale tego, czy zdążę zrobić wszystko co bym chciała.
Nie śmierci się boję, ale tego, że wszyscy o mnie zapomną.

To moment, w którym wszystko dla Ciebie znika.Ale czy na pewno?Nie wiadomo.I to właśnie jest powodem tego, że się jej boję.Bo nie wiem, czy coś będzie dalej.Czy w ogóle coś będzie.Niewiadome.Nieznane.To wzbudza mój strach.

"Czy wszystko pozostanie tak samo, kiedy mnie już nie będzie? Czy książki odwykną od dotyku moich rąk, czy suknie zapomną o zapachu mojego ciała? A ludzie? Przez chwilę będą mówić o mnie, będą dziwić się mojej śmierci  zapomną. Nie łudźmy się, przyjacielu, ludzie pogrzebią nas w pamięci równie szybko, jak pogrzebią w ziemi nasze ciała. Nasz ból, nasza miłość, wszystkie nasze pragnienia odejdą razem z nami i nie zostanie po nich nawet puste miejsce. Na ziemi nie ma pustych miejsc."
_ _ 
Myślę o śmierci. Wyobrażam sobie, jak to będzie. Jak będzie wyglądał mój pogrzeb. Co się zmieni."Własną śmierć, jeśli się o niej w ogóle rozmyśla, traktuje się z największym szacunkiem. Jak coś jedyne i wyjątkowe. Tak jak jedyne i wyjątkowe jest dla każdego własne życie."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz